- Aktiviteter og indsatser
- Mestring og mental trivsel – hvordan?
- Empowerment og samskabelse – hvad betyder begreberne?
- En ordblindevenlig skole – skole og hjemsamarbejde
- Emotionelle følger af ordblindhed
- En ordblindevenlig skole – undervisning og læring
- En ordblindevenlig skole – set fra skoleledelsens perspektiv
- Skab læring med LST-makker
- Ordblindevenlig undervisning
- Sproglig udvikling
- Læseforståelse
- OBU i nye rammer
- Netværk
- Tidlig indsats
- Ordblindetesten
13. april 2023
3. webinar den 13. april 2023 kl. 15.30-17: Aktiviteter og indsatser
27. februar 2023
2. webinar den 27. februar 2023 kl. 15.30-17: Mestring og mental trivsel – hvordan?
31. januar 2023
1. webinar den 31. januar 2023 kl. 15.30-17: Empowerment og samskabelse – hvad betyder begreberne?
10. februar 2022
4. webinar den 10. februar 2022 kl. 15.30-17: En ordblindevenlig skole – skole og hjemsamarbejde
30. november 2021
3. webinar den 30. november 2021 kl. 15.30-17: En ordblindevenlig skole – klasse- og læringsmiljø
8. november 2021 (Odense)
Emotionelle følger af ordblindhed. Generalforsamling.
Program for temadag og generalforsamling
Generalforsamling
Uddeling af NOTA’s læsevejlederpris, 2020 v. Ulla Skytte, NOTA
27. september 2021
2. webinar den 27. september 2021 kl. 15.30-17: En ordblindevenlig skole – undervisning og læring
11. marts 2021
- webinar den 11. marts 2021 kl. 15.30-17: En ordblindevenlig skole – set fra skoleledelsens perspektiv
20. januar 2021
ROAL har afholdt online oplæg den 20. januar 2021 kl. 16-17: Skab læring med LST-makker.
12. november 2019 (Otterup)
Ordblindevenlig undervisning på tværs af grundskole, FGU og OBU. Generalforsamling.
Program for temadag og generalforsamling
Uddeling af Notas læsevejlederpris
Generalforsamling
Hanne Mette Pagh Kristensen: Prøve på særlige vilkår og fritagelse – januar 2019
Lene Harder: Om Nota og materialebasen
Trine Nobelius: Analyse af anvendelsen af Ordblindetesten
Trine Nobelius, Lisa Folmer Wessman og Henriette Nielsen: Ordblindevenlige miljøer i FGU
Karina Thøgersen: Professionshøjskolernes kompetenceudvikling for FGU-lærere
Marie Wolter Bertelsen: Dispensationer til prøver og eksaminer
Marie Wolter Bertelsen: Hesten vil gerne drikke, men hvordan kommer den hen til truget?
23. januar 2019 (Kolding)
Sproglig udvikling i fagene – sprogbaseret undervisning.
21. november 2017 (Kolding)
Læseforståelse og læseforståelsesvanskeligheder. Generalforsamling i ROAL.
Program for temadag og generalforsamling
Elisabeth Arnbak: Hvis jeg genkender ordene i teksten, hvorfor giver den så ingen mening?
Louise Rønberg: Kan læsning blive for stille?
Anette Klint: Lancering af ROAL’s handleplansskabelon og guide
Lis Pøhler: Strukturerede tekstsamtaler
Mads Vesterager Madsen: Sprogfokuseret fagundervisning på EUD/EUX
6. april 2017 (København) og 18. april (Herning)
OBU – i nye rammer
21. november 2016 (Odense)
Netværks betydning i arbejdet med børn og unge i læse- skrivevanskeligheder
Nana Vaaben: Netværk – samarbejde i fantasi og praksis
Line Leth Jørgensen: Netværk for forældre til børn med ordblindhed
Mia Finnemann Schultz: Forældrenetværk i Gentofte Kommune
Katia Kromann Nielsen: Duo – netværk for unge ordblinde studerende
Lance Luscombe: Ordblindepatruljen på Smidstrup-Skærup skole